Veselīga grūtniecība – ko darīt, lai mazuļa gaidības būtu bez sarežģījumiem

belly-button-birth-family-57529

Skaidrs, ka visu dzīvē nevaram paredzēt, arī veselības problēmas ne vienmēr nāk, skaļi brēkdamas. Tomēr, ja runa ir par grūtniecību, tad ļoti daudz ko ir iespējams ietekmēt un nodrošināties, lai grūtniecība būtu pēc iespējas mierīga, bez nevajadzīgiem satraukumiem un sarežģījumiem, kas apdraudētu māmiņas un mazuļa veselību.

Kas tad ir tās lietas un faktori, ko topošajai māmiņai vajadzētu ievērot, lai piedzīvotu pēc iespējas veselīgāku grūtniecību?

Par savu veselību jārūpējas jau pirms grūtniecības

Veselīga grūtniecība sākas jau krietni pirms paša grūtniecības iestāšanās brīža. Jo labāka ir sievietes veselība un fiziskā forma, jo lielāka iespēja, ka viņa piedzīvos grūtniecību bez sarežģījumiem. Tāpēc sievietēm, kuras nākotnē plāno bērnus, jādomā par savu veselību, regulāri jāveic profilaktiskās pārbaudes, reizi gadā jāapmeklē ginekologs, jāseko, lai būtu veselīgs svars, jāieplāno savā ikdienā pietiekami daudz fizisko aktivitāšu un jārūpējas par veselīgu uzturu.

Grūtniecības laikā mazulis izmantos tos resursus, kuri jau ir mammas ķermenī, tāpēc, jo labākā veselība mammai, jo labāk gan viņa, gan mazulis jutīsies.

Ja arī ir kādas veselības problēmas, hroniskas kaites vai riska faktori, jau laikus par to jādomā un jārisina, jo grūtniecības laikā var būt saasinājumi, kas apdraud gan mammu, gan mazuli.

Liela nozīme ir arī partnera veselībai un dzīvesveidam

Protams, ka mazuļa veselība un ģenētiskā bagāža nav tikai mammas ziņā. Liela nozīme ir arī tam, kāds ir mazuļa tēva veselības stāvoklis. Tāpēc arī viņam jau pirms grūtniecības jādomā par veselīgu dzīvesveidu, jāatsakās no kaitīgiem ieradumiem, jo tas ievērojami palielinās iespēju, ka mazulis būs patiesi veselīgs. Pozitīvas pārmaiņas dzīvesveidā pārim ir arī vieglāk īstenot kopā.

Grūtniecības laikā jāievēro veselīgs un aktīvs dzīvesveids

Grūtniecības laikā mazulis “ēd” to pašu, ko mamma, izdzīvo viņas dienu, emocijas, slodzi. Tāpēc ir būtiski grūtniecības laikā savu ikdienu plānot tā, lai veselīgā balansā būtu ativitātes un atpūta, lai tiktu ievēroti veselīga uztura principi, pēc iespējas daudz laika pavadīts svaigā gaisā. Vajadzības gadījumā papildus jālieto vitamīni, dzelzs vai citi preperāti. Veselīgs un aktīvs dzīvesveids arī palīdzēs nodrošināt optimālu svara pieaugumu grūtniecības laikā.

Veikt visas nepieciešamās pārbaudes un ultrasonogrāfiju

Jau laikus jāizvēlas profesionāls un uzticams ginekologs, pie kura stāties uzskaitē. Viņš nodrošinās visu vajadzīgo uzraudzību un izmeklējumus. Regulāri jāveic gan analīzes, gan ultrasonogrāfija.

Ultrasonogrāfija mūsdienās ir viens no efektīvākajiem un nozīmīgākajiem grūtnieču uzraudzības instrumentiem. Ultrasonogrāfija ļauj agrīni diagnosticēt pataloģijas un problēmas, sekot grūtniecības attīstībai. Vairāk par to, cik nozīmīga ir ultrasonogrāfija grūtniecības laikā, kādi ir galvenie jautājumi par ultrasonogrāfiju, varat izlasīt šajā rakstā: https://www.valmieraszinas.lv/biezak-uzdotie-jautajumi-par-ultrasonografiju-grutniecibas-laika/.

Rūpēties, lai gaidību laikā būtu mazāk stresa un slodzes

Mazuļa un mammas veselību grūtniecības laikā ietekmē ne tikai uztura un kustību paradumi, bet arī tas, kā māmiņa jūtas, kāds ir viņas emocionālais stāvoklis. Tāpēc ieteicams padomāt, kā šajā laikā izvairīties no pārmērīga stresa un slodzes. Vajadzības gadījumā darba devējam ir jānodrošina izmaiņas darba pienākumos vai darba vidē, ja tas nav samērojams ar grūtnieces stāvokli. Jo mierīgāka mamma, jo labāk jutīsies mazulis. Protams, ka pavisam no stresa ikdienā nav iespējams izvairīties, tas arī nav nepieciešams, tomēr no pārmērīgiem satraukumiem labāk izvairīties.