Vai sūdzības uzlabo pakalpojuma kvalitāti?

sudzības

Vai esat kādreiz apskatījušies interneta vietni www.sudzibas.lv? Tiem, kas tikko nokrituši no mēness, padalīšos informācijā, ka šajā vietnē var atrast dažnedažādas sūdzības par praktiski jebko. Nepatika kāda uzņēmuma sniegtā pakalpojuma kvalitāte – lūdzu, uzraksti šeit sūdzību! Apkrāpa kāds brašulis vai veikalā nopirki bojātu preci un ar tevi neviens pat necentās komunicēt – lūdzu, atliek vien pāris klikšķu, un tava sāpe tiks atspoguļota citiem šīs vietnes apmeklētājiem.

Pamatbūtība šim portālam ir vienkārša. Lai cilvēks varētu pabrīdināt citus par iespējamo neveiksmi kādā jomā, nav vairs jāstaigā pa avīzēm, televīzijām vai jārunā par to tuvākajā ballītē – pabrīdini citus cilvēkus par to šajā vietnē. Tas darbojas gan pozitīvā, gan negatīvā veidā.

sudzībasPozitīvā tāpēc, ka daudzus jautājumus izdodas atrisināt, jo kuram gan patīk, ja par viņu kāds skaidri un gaiši pasaka – krāpnieks? Tāpat arī citas institūcijas iesaistās šajā palīdzības procesā, piemēram, parādu piedzinēji vai citi. Taču šādu lapu iespējams izmantot arī negodprātīgi. Ja kāds, kurš tev nepatīk, tev vēl pamatīgi iegriež kantes, tad sūdzēšanās šajā vietnē nudien ir nelāgs veids, kā risināt savu konfliktu. Īpaši, ja iesaistītas un vainīgas ir abas puses.

Jāsaka, ka pats par šo lapu uzzināju, kad vēlējos uzzināt atsauksmes par kādu kompāniju, kas tirgo sadzīves preces internetā. Liels bija mans pārsteigums, pozitīvu atsauksmju vietā lasot bēdu stāstus, cik klientiem ir bijusi neatsaucīga sadarbība ar interneta veikalu un solītie mobilie tālruņi divu dienu vietā piegādāti vien pēc dažām nedēļām. Tagad zinot šo lapu, ja man kaut ko vajadzēs iegādāties vai vēlēšos saņemt kādu pakalpojumu, šī droši vien būs pirmā vietne, kur es ieskatīšos.

Piemēram, ja automašīnai nepieciešams jauns akumulators, tad internetā ir daudz iespēju uzzināt, kuri akumulatori ir izdevīgi un kvalitatīvi. Labāk ir pirkt veikalā, par kuru sūdzību nav, vai arī ja bija, tad ir atrisināts. Tas vien parāda, ka uzņēmums rūpējas par savu reputāciju, un ja tā ir, tad vari būt pārliecināts – sev nepieciešamo iegūsi gan kvalitatīvu, gan drošu.

Manuprāt, cilvēki, kas radīja šo vietni, patiesībā ir izdarījuši labu darbu, jo mūsdienās atrast labus sadarbības partnerus nav viegli. Protams, katram gadās kļūdīties, taču svarīgi ir nevis tas, ka kļūdas ir pieļautas, bet gan tas, ka tās ir cilvēcīgi atrisinātas. Nevienam nepatīk slikta reputācija vai atsauksme, tāpēc patiešām labi uzņēmumi centīsies visus konfliktus risināt. Pārējiem, savukārt, tā ir lieliska ziņa – būsiet droši, ka sniegtās preces un pakalpojuma kvalitāte atbildīs visām jūsu prasībām, un iegūsiet ieinteresētu partneri, nevis kādu, kurš darbu dara ķeksīša pēc.

Tomēr ir vērojama vēl kāda tendence: pat tad, ja par kādu uzņēmumu šajā sūdzību dēlī ik pa laikam birst pārmetumu vētra, uzņēmums turpina veiksmīgi darboties, atgādinot seno teicienu „Suņi rej, bet karavāna iet tālāk”. Tas tāpat kā savulaik ar veikalā Maxima notikušo lielo nelaimi, kad cilvēki aicināja boikotēt šo veikalu, taču no tā sanāca čiks. Tik tāpēc, ka daudzviet Latvijā Maxima ir vienīgā labā izvēle, kur kaut ko iegādāties. Ja vien jums pastāv iespēja – neignorējiet signālus, kas parādās šajā lapā, un jūs nekļūsiet par kārtējo upuri.